Okres rozliczania podatków to dla fundacji ogromna szansa pozyskania niemałych sum pieniędzy na swoją działalność. Przekazywanie 1,5% to dla podatników łatwy i bezkosztowy sposób, by wesprzeć działalność fundacji, która pomaga potrzebującym. Jednak fundacji (a także innych organizacji pozarządowych), które proszą o wsparcie jest tak wiele, że zdobycie potrzebnych funduszy wymaga odpowiedniej reklamy. Jak skutecznie wypromować kampanię 1,5%, by zdobyć potrzebne na działalność fundacji środki?
Kampania 1,5% – jak dotrzeć do lokalnej (i nie tylko) społeczności?
Fundacje, które działają wyłącznie w danym obszarze, powinny skupić się na dotarciu z przekazem do lokalnej społeczności. W tym celu warto wykupić powierzchnie reklamowe w i na autobusach i tramwajach oraz przystankach. Pasażerowie, oczekując na miejski środek transportu, a później poruszając się nim, z pewnością nie przeoczą reklamy. Reklama na samochodach pracowników fundacji, a może i wolontariuszy, również będzie skuteczna. Sprawdzonym sposobem jest również wykupienie powierzchni na bilboardach – druk wielkoformatowy wysokiej jakości przyciągnie uwagę przechodniów i pasażerów. Ulotki to kolejna skuteczna forma promocji kampanii 1,5%, a podczas ich rozdawania można także opowiadać zainteresowanym osobom o działalności fundacji. Dobrym sposobem informowania o kampanii 1,5% jest również reklama w lokalnych mediach – radiu, prasie czy telewizji.
Chcąc pójść o krok naprzód, warto włożyć trud i nawiązać „współpracę” z lokalnymi (i nie tylko) przedsiębiorcami. Firmy chętnie prowadzą działalność CSR, również poprzez działalność charytatywną na rzecz lokalnych fundacji. Można również poprosić o pomoc lokalnych sprzedawców czy przedstawicieli innych firm, by udostępnili w siedzibach swoich firm ulotki czy plakaty.
Kampania 1,5% w Internecie – aktywność fundacji w social media przez cały rok jest kluczowa
Social media to znakomite narzędzie, dzięki któremu można dotrzeć do odbiorców zarówno lokalnie, jak i globalnie. Aby jednak być wiarygodnym, profil w mediach społecznościowych należy prowadzić przez cały rok, dzieląc się życiem fundacji i udanymi, zrealizowanymi działaniami. Warto aktywnie tworzyć profile na kilku mediach społecznościowych, a także prowadzić stronę www wraz z blogiem – pamiętać jednak trzeba o spójności przekazu.
Inne ciekawe sposoby prowadzenia kampanii 1,5%
Aby mieszkańcy chętnie wspierali działalność fundacji, trzeba być aktywnym przez cały rok. Warto skupić się nie tylko na działalności stricto dotyczącej fundacji. Znakomicie sprawdzają się również akcje na rzecz lokalnej społeczności. Znakomitym pomysłem będzie zorganizowanie majówkowego biegu charytatywnego – wówczas należy poszukać sponsorów, którzy pomogą w przygotowaniu nagród, posiłków dla uczestników biegu czy pomiarów. W podziękowaniu za udaną zbiórkę 1,5% podatku warto także zorganizować osiedlowy piknik z okazji Dnia Dziecka.
Aktywność związana z działalnością fundacji, w tym z efektywną kampanią 1,5% wymaga dużego zaangażowania. Doświadczenia i obserwacje pokazują, że rzetelna praca przez cały rok i przemyślana strategia przyciągają wolontariuszy, którzy są nieocenioną pomocą przy organizowaniu wspomnianych przedsięwzięć.